ARGUNAĞA“SÖZ VERDİLER, GECE YARISI KESTİLER”

Yaşam 26.06.2026 - 09:55, Güncelleme: 26.06.2026 - 09:55 222 kez okundu.
 

ARGUNAĞA“SÖZ VERDİLER, GECE YARISI KESTİLER”

Batman’da 30 yıllık ağaçlar verilen güvencelere rağmen bir gecede yok edildi.
    Batman Belde Mahallesi’nde İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü önünde bulunan ve yıllardır Yeşilevler Minibüs Durağı’na gölge sağlayan dut ve çınar ağaçları gece yarısı yapılan çalışmayla kesildi. Batman Çevre Gönüllüleri Derneği Başkanı Hasan Argunağa, yetkililerin günler önce “Ağaçlar kesilmeyecek” sözü verdiğini belirterek yaşananları “kent hafızasına ve doğaya karşı işlenmiş bir kıyım” olarak nitelendirdi. YILLARIN GÖLGESİ BİR GECEDE YOK OLDU Batman merkez Belde Mahallesi’nde bulunan ve yaklaşık 30 yıldır bölgenin simgelerinden biri haline gelen dut ve çınar ağaçları, gece saatlerinde gerçekleştirilen çalışma ile kesildi. Yaz aylarında yüzlerce vatandaşa gölge sağlayan, çocukların meyvelerini topladığı ve minibüs şoförlerinin altında dinlendiği ağaçların yok edilmesi tepkilere neden oldu. “KESİLMEYECEK DİYE SÖZ VERİLMİŞTİ" Batman Çevre Gönüllüleri Derneği Başkanı Hasan Argunağa, ağaçların önce budandığını ve belediye ekiplerinin bölgede çalışma yaptığını öğrenmeleri üzerine konuyu araştırdıklarını söyledi. Argunağa, yaptıkları görüşmelerde belediyeden üst düzey yetkililerin kendilerine kavşak düzenlemesi yapılacağını ancak ağaçların kesilmeyeceğini ve taşınmayacağını söylediğini belirterek, “Bize Sayın Vali’nin de ağaçların korunması konusunda hassasiyet gösterdiği ve talimatının olduğu ifade edildi. Bu açıklamalar üzerine ağaçların korunacağına inandık” dedi. Yetkililerin dut ağaçlarının vatandaşlardan gelen şikâyetler nedeniyle budandığını ve gerekçe olarak “çevreyi kirletmesini” gösterdiğini aktaran Argunağa, bu açıklamanın ikna edici olmadığını, yönetimine bu bilgiyi verdiğini söyledi. Argunağa, “Çevrede yoğun iş yerleri yok. Böyle bir şikâyeti doğrulayacak bir durum da bulunmuyor. Kaldı ki aynı bölgedeki büyük çınar ağaçlarının neden budandığı sorusuna da net bir yanıt verilmedi” ifadelerini kullandı. Batman Çevre Gönüllüleri Derneği’nin açıklamasına göre, görüşmelerden birkaç gün sonra bölgede gece yarısı çalışma başlatıldı ve daha önce kesilmeyeceği belirtilen dut ve çınar ağaçlarının tamamı kesildi. Dernek, kamuoyuyla paylaşılan eski ve yeni fotoğrafların yaşanan değişimi açık biçimde ortaya koyduğunu belirtti. “SORUN SADECE AĞAÇLARIN KESİLMESİ DEĞİL" Hasan Argunağa, yaşananların yalnızca birkaç ağacın kesilmesinden ibaret olmadığını vurgulayarak şu değerlendirmede bulundu: “Buradaki asıl sorun; çevre örgütlerinin, mahalle sakinlerinin ve kamuoyunun yok sayılmasıdır. Doğru bilgi verilmemesi ve ‘ben yaptım oldu’ anlayışının kurumsal bir yönetim tarzına dönüşmesi kabul edilemez.” Kültür Merkezi karşısındaki ağaçların yıllardır bölgenin yaşamının bir parçası olduğunu ifade eden Argunağa, “Bu ağaçlar sadece birer bitki değildi. Minibüs şoförlerinin sıcaktan korunduğu, vatandaşların nefes aldığı, çocukların meyvesini topladığı ve kentin hafızasında yer etmiş canlı varlıklardı” dedi. Batman’ın son yıllarda hızla betonlaşan ve yeşil alanları azalan bir kent olduğuna dikkat çeken Çevre Gönüllüleri Derneği, onlarca yıllık ağaçların korunması yerine kesilmesini sürdürülebilir şehircilik anlayışıyla bağdaştırmadıklarını açıkladı. Dernek, yaşanan uygulamayı protesto ettiklerini belirterek, “Doğaya karşı değil, doğayla birlikte planlanan bir kent yönetimi istiyoruz” çağrısında bulundu.
Batman’da 30 yıllık ağaçlar verilen güvencelere rağmen bir gecede yok edildi.

 

 

Batman Belde Mahallesi’nde İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü önünde bulunan ve yıllardır Yeşilevler Minibüs Durağı’na gölge sağlayan dut ve çınar ağaçları gece yarısı yapılan çalışmayla kesildi. Batman Çevre Gönüllüleri Derneği Başkanı Hasan Argunağa, yetkililerin günler önce “Ağaçlar kesilmeyecek” sözü verdiğini belirterek yaşananları “kent hafızasına ve doğaya karşı işlenmiş bir kıyım” olarak nitelendirdi.

YILLARIN GÖLGESİ BİR GECEDE YOK OLDU

Batman merkez Belde Mahallesi’nde bulunan ve yaklaşık 30 yıldır bölgenin simgelerinden biri haline gelen dut ve çınar ağaçları, gece saatlerinde gerçekleştirilen çalışma ile kesildi. Yaz aylarında yüzlerce vatandaşa gölge sağlayan, çocukların meyvelerini topladığı ve minibüs şoförlerinin altında dinlendiği ağaçların yok edilmesi tepkilere neden oldu.

“KESİLMEYECEK DİYE SÖZ VERİLMİŞTİ"

Batman Çevre Gönüllüleri Derneği Başkanı Hasan Argunağa, ağaçların önce budandığını ve belediye ekiplerinin bölgede çalışma yaptığını öğrenmeleri üzerine konuyu araştırdıklarını söyledi.

Argunağa, yaptıkları görüşmelerde belediyeden üst düzey yetkililerin kendilerine kavşak düzenlemesi yapılacağını ancak ağaçların kesilmeyeceğini ve taşınmayacağını söylediğini belirterek, “Bize Sayın Vali’nin de ağaçların korunması konusunda hassasiyet gösterdiği ve talimatının olduğu ifade edildi. Bu açıklamalar üzerine ağaçların korunacağına inandık” dedi.

Yetkililerin dut ağaçlarının vatandaşlardan gelen şikâyetler nedeniyle budandığını ve gerekçe olarak “çevreyi kirletmesini” gösterdiğini aktaran Argunağa, bu açıklamanın ikna edici olmadığını, yönetimine bu bilgiyi verdiğini söyledi.

Argunağa, “Çevrede yoğun iş yerleri yok. Böyle bir şikâyeti doğrulayacak bir durum da bulunmuyor. Kaldı ki aynı bölgedeki büyük çınar ağaçlarının neden budandığı sorusuna da net bir yanıt verilmedi” ifadelerini kullandı.

Batman Çevre Gönüllüleri Derneği’nin açıklamasına göre, görüşmelerden birkaç gün sonra bölgede gece yarısı çalışma başlatıldı ve daha önce kesilmeyeceği belirtilen dut ve çınar ağaçlarının tamamı kesildi.

Dernek, kamuoyuyla paylaşılan eski ve yeni fotoğrafların yaşanan değişimi açık biçimde ortaya koyduğunu belirtti.

“SORUN SADECE AĞAÇLARIN KESİLMESİ DEĞİL"

Hasan Argunağa, yaşananların yalnızca birkaç ağacın kesilmesinden ibaret olmadığını vurgulayarak şu değerlendirmede bulundu:

“Buradaki asıl sorun; çevre örgütlerinin, mahalle sakinlerinin ve kamuoyunun yok sayılmasıdır. Doğru bilgi verilmemesi ve ‘ben yaptım oldu’ anlayışının kurumsal bir yönetim tarzına dönüşmesi kabul edilemez.”

Kültür Merkezi karşısındaki ağaçların yıllardır bölgenin yaşamının bir parçası olduğunu ifade eden Argunağa, “Bu ağaçlar sadece birer bitki değildi. Minibüs şoförlerinin sıcaktan korunduğu, vatandaşların nefes aldığı, çocukların meyvesini topladığı ve kentin hafızasında yer etmiş canlı varlıklardı” dedi.

Batman’ın son yıllarda hızla betonlaşan ve yeşil alanları azalan bir kent olduğuna dikkat çeken Çevre Gönüllüleri Derneği, onlarca yıllık ağaçların korunması yerine kesilmesini sürdürülebilir şehircilik anlayışıyla bağdaştırmadıklarını açıkladı.

Dernek, yaşanan uygulamayı protesto ettiklerini belirterek, “Doğaya karşı değil, doğayla birlikte planlanan bir kent yönetimi istiyoruz” çağrısında bulundu.

Batman HABERİ

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve batmanolaygazetesi.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.